Aurora 88

Un cunoscut model de la Aurora, linia 88, venit in atelier pentru reeparatie piston si (posibil) inlocuire garnitura, plus reparatie penita.



Reparatia unui Aurora model 88 nu este una foarte simpla. Corpul este un celuloid imbatranit, ai nenumarate ocazii sa il rupi/perforezi/fisurezi. Italienii au complicat in mod inutil designul, in special partea de alimentare, probabil pentru a ocoli vreun patent. Altfel, nu imi dau seama de ce s'au complicat asa de minutios. Surub, arc, capacel surub, bucsa de retentie ax elicoidal, etc...toate elemente ce mai mult ca sigur ca scumpeau pretul de productie in mod inutil.

Sectiunea penitei, cu fee si penita cu tot, sunt foarte simple si relativ servisabile fara probleme. Chestiunea importanta este sa reusesti sa desfaci sectiunea de pe corp, fara sa fisurezi nici una, nici alta.Adezivul cu care sunt prinse este un shellac dur, care in timp s'a transformat in ceva de taria betonului, ajutat desigur si de praf, cerneala uscata, etc. Scurte sedinte de aer cald, ultrasonic, solutie deoxidanta ar trebui sa usureze desfacerea. In cazul de fata, a ajutat, dupa cum se vede.

Axul port garnitura este rupt in doua, dar chiar daca era intreg, garnitura era inutilizabila oricum. La acest model de Aurora, garnitura pistonului este formata din discuri alternative de pasla si un soi de PVC; prinse intre ax si stoper, actioneaza fix ca o garnitura de piston normala. In cazul asta, cele doua discuri de PVC erau roase complet, ceea ce a dus la ineficacitatea garniturii care nu mai asigura vacuumul necesar. Axul va trebui reconstruit, si o noua garnitura (de pluta) va fi facuta manual si instalata.

Si portul, si cilindrul de retentie pentru garnitura au trebuit reconstruite de la zero; ruptura a fost prea mare pentru o simpla reparatie si sudura a stoperului. Garnitura lamelara fiind complet compromisa, am decis sa lungesc cu 2mm cilindrul de retentie, si o noua garnitura de pluta a fost facuta pentru acest stilou. Lungimea cu 2mm in plus a garniturii va asigura 1) un vacuum mai stabil si 2) o viata mai lunga a garniturii si a sistemului in intregul lui.


Leave a Reply