
Flaro “NOTES”
25/09/2020
Flaro “PAST 3”
09/10/2020Design standard, materiale substandard
Cand spun standard, ma refer la faptul ca designul nu a fost extrem de inventiv; de fapt, nici nu ar prea fi avut cum. La vremea cand au inceput sa se produca stilouri in Romania, sistemele de incarcare copiate si folosite pe stilourile romanesti erau deja universale si cunoscute. Nu am nici o dovada ca Flaro sau Archimet (si altele) ar fi inventat un sistem complet diferit de ce era pe piata la ora respectiva.
Desigur ca inovatii au existat, insa orientate in principal spre designul de modele, nu spre sistemele de incarcare. Totusi, desi multe modele produse in Romania au fost (cel mai probabil) copiate in intregime sau in parte de pe stilouri deja existente, s'a inovat mult la adaptarea si producerea pieselor si subansamblelor dupa posibilitatile de fabricatie locale, din fabricile romanesti.
Daca este sa discutam despre materialele folosite la marea majoritate a acestor mecanisme, acestea erau substandard. Nu erau durabile (din motive de proces tehnologic, reteta compusilor plastici, dar si din neintelegerea / nepasarea asupra fenomenului uzarii pieselor). Este evident ca intelegeau ca un stilou facut prost nu va rezista, insa (aparent) nu era o prioritate rezistenta in timp si fiabilitatea, din pacate.

Para cauciuc, conduit intern
Model Flaro Minor

Para cauciuc, conduit intern
Model Flaro Record

Seringa - manual
Model Flaro Scolar mk2

Aerometric cu sac intern
Model Flaro Diamant

Piston real avans frictiune
Model Archimet Cibin

Piston real elicoidal
Model Archimet Diplomat

Seringa avans elicoidal
Model Archimet Terra

Piston static frictiune
Model Flaro 11

Buton cu sac intern
Model IAT Bucuresti

Piston static frictiune
Model Flamura Rosie

Seringa avans elicoidal
Model Flaro 61S

Piston diferential frictiune
Model Flaro Sirius MK3