Kaweco Transparent model 55G, un stilou clasic, facut bine, cu pedigriu si toate alea, ani productie 1962-1964. Entry level o fi fost el la iesirea pe piata a modelui, in anii 60, dar la vremea respectiva nu era unul foarte ieftin, si nici nu era privit ca o ieftinaciune. KWC nu era inca in nisa de acum, si era pe piata acolo sus, intre jucatorii din Liga a II-a a producatorilor de stilouri rezistente, bune, soiul de schullfullere…coleg cu Geha, entry levels de la MB, Senator, etc.

Piston, ebonita, plastic, otel placat. Garnitura piston de plastic (deh, incepuse “era spatiala”), capac “pa” filet, penita 14kt uzata si reslefuita (nu bine) in stub (aproximativ). Un stilou decent cum spuneam, dar neglijat si obosit.

Atat de obosit, ca sectiunea penitei este fisurata pe diametru; fisura este una serioasa, posibil mortala; nu va putea fi reparata cu mijloace conventionale. Poate fi “mortala”, pentru ca e rupt in material pana la penita si feed (dupa examinare, de fapt merge cam jumatate in grosimea sectiunii), si sincer sa fiu, doar o minune tine sectiunea aia intreaga. Nu stiu daca se va putea repara, pentru ca daca o sudez, punctul de torsiune/rupere este exact pe fisura. Eventual, orice sudura liniara va ceda. Orice sudura clasica e mai mult de ordin cosmetic decat de natura a rezolva problema pe termen lung. Poate altceva.


FOTOGRAFII DUPA REPARATIE

In ciuda grijilor mele ca nu voi putea repara stiloul, am reusit pana la urma: solutia a fost un compus pe baza de ebonita in suspensie semi-lichida (nu intrebati, nu spun 🙂 ), care a fost injectata in sectiune pe adancimea acesteia, si apoi acelasi compus a fost aplicat circular, in strat de 0.2.-0.3 mm pe toata sectiunea penitei. A sigilat fisurile in partea superioara de la suprafata, si  in acelasi timp a ranforsat toata zona. Nu se cunoaste ca a fost aplicata. Slefuita si apoi dat un polish sanatos.

Filetul interior de la capac a fost refacut, dar nu era dus complet. O remodelare cam pe jumatate din filet a rezolvat problema, si va tine inca 60-70 de ani, cred 🙂 .

Pistonul a fost reparat, garnitura “reshapata” , nu schimbata, si ajutata cu vaselina siliconica sa calatoreasca in rezervor. Filetul interior al pistonului a fost curatat si ajutat la fel. Penita si feedul au fost scoase si curatate, bucsa curatata si ajutat cu silicon. De penita nu m’am atins, asa a dorit clientul. Stiloul este in stare de folosinta perfecta acum.