Se pare ca acest model de stilou a fost produs la FLARO, intr’o perioada pe care eu o banui a fi intre 1970 si 1980. Nu am date certe, iar Flaro (fabrica, compania) nu a publicat absolut nimic in legatura cu acest stilou ( de fapt, despre nici un stilou). Se pare ca se rusineaza sau nu ii intereseaza trecutul companiei, trecut care le’ar spori credibilitatea si etc etc etc pe piata. Deh…

Stiloul Flaro Titan pare o copie foarte reusita a unui Montblanc Meisterstück 149, modelul vechi. Aceleasi dimensiuni, material, design, forma generala, design accesorii, etc.

Montblanc Meisterstuck 149 – original, sursa colectia proprie

Flaro Titan – original, sursa colectia proprie

Dupa cum vedeti, singura diferenta notabila intre MB 149 si Flaro Titan sunt capetele stiloului si al capacului. Retezate din manufactura; cred ca a fost solutia pentru a instala pastila de Flaro pe vrful capacului. Si pentru a mentine balanta vizuala, au retezat si capatul pistonului, pentru a fi simetric okiometric 🙂 . O alta diferenta este lipsa celui de al 3-lea inel pe capac.

Stiloul va intra in restaurare completa, pentru ca este intr’o conditie precara: piston rupt, accesorii oxidate, bucsa penita si feed sparta in stilou, zgarieturi adanci, depuneri serioase pe interior.

Penita este ceva ce eu nu cred ca a putut fi manufacturata la Sibiu. Inclin sa cred ca a fost o comanda in afara Romaniei, si mai cred ca a fost comandata fie la Montblanc, fie la alt producator. In primul rand e din aur; nimeni nu producea stilouri cu penita de aur in Romania. Apoi: inscriptia “Romania” si “Osmiu”…sunt gravate pe penita, si nu vad rostul cuvantului Romania pe penita, inafara faptului ca stiloul era destinat la export, sau facea parte dintr’o comanda speciala (un lot special si unic) pentru alte scopuri decat cele de comercializare in Romania.

Eh, pistonul pare produs in Romania 🙂 …calitate slaba si materiale sub-standard.

Bucsa este facuta praf in interior. Va trebui sparta complet, pentru a putea scoate resturile si a o inlocui.

Sloturile de desfacere a acestei bucse sunt similare cu cele de pe MB 149.

Voi posta rezultatele restaurarii acestui Flaro Titan, dupa ce stilul va fi gata.

FOTOGRAFII DUPA RESTAURARE

Stiloul a fost reparat, pistonul cu garnitura schimbata, mecanismul schimbat total, penita indreptata, feedul curatat bine, bucsa penitei inlocuita,.